De P van Prijs bij Kruidvat
Naast een werkend bestaan, ben ik ook nog moeder van twee kleine kinderen. De afgelopen weken is het weer prijs bij ons thuis; de oudste is net hersteld van een oorontsteking en aansluitend neemt onze kleine meid het stokje moeiteloos over met de waterpokken.
Dankzij deze twee apen zijn wij grootafnemers bij het Kruidvat, bij ons gevestigd in het appartementencomplex. Heel handig, want als de luiers op zijn of er moet weer even een koortsstuip onderdrukt worden, dan loop ik gewoon even naar beneden.
Jammer genoeg kom ik er niet graag en geef ik er altijd met tegenzin mijn geld uit, want bij het Kruidvat word je als klant weinig serieus genomen. Iedere keer vraag ik me weer af welke marketeer hier het prijsbeleid bepaalt, want blijkbaar gaat deze persoon ervan uit dat zijn klanten gek zijn.
Laatst kocht ik er een klein notitieblok, met een van-prijs van € 6,99 en een voor-prijs van € 0,89. Hoe verzin je het! Psychologisch gezien is € 6,99 voor een notitieblok natuurlijk je reinste flauwekul, tenzij met bladgoud ingelegd. Plak er dan alleen een sticker van € 0,89 op, dan klopt het tenminste nog een beetje.
Nog een voorbeeld, Kruidvat heeft een aantal van haar producten in een nieuwe jasje gehesen. Zoals gezegd, wij zijn grootverbruikers van luiers en dus ook babydoekjes. De verpakking van deze doekjes heeft recentelijk een nieuw gezicht gekregen. Wat schept mijn verbazing, de inhoud is met deze makeover wel 10% geslonken! Huh, het nieuwe jasje moet blijkbaar uit de lengte of uit de breedte bij deze keten. Niet slim, want een klant ziet gelijk dat hij meer betaalt voor exact hetzelfde product.
Beste meneer Kruidvat, van een organisatie als de uwe mogen we verwachten dat u de P van prijs toch in de vingers heeft. Houd uw klanten niet meer voor de gek. Uw formule is goed, nu nog de juiste invulling. Dan kan ik namelijk mijn notitieblokken en babydoekjes gewoon weer bij u kopen, zo simpel is het.