Cases
Geld verdienen aan digitale leermiddelen zonder tussenhandel
Educatieve uitgeverij innoveert met een all-you-can-eat-model voor leermiddelen en ontwikkelt een directe verkoopkanaal voor studenten. Lees meer
Transformatie naar LEAN uitgeefproces voor hoger rendement uit portfolio
HetMarketingmeisje ontwikkelde een verbeteringsprogramma voor een onafhankelijke stichting die informeert over financien van huishoudens om efficienter en effectiever het portfolio van uitgeefprojecten te managen. Lees meer
Hoe win je weer het vertrouwen in je merk terug?
Een educatieve uitgever stelt de klant centraal in de marketing- en productstrategie en betrekt zijn klanten actief in de productontwikkeling. In 2 jaar tijd is het marktaandeel verdubbeld. Lees meer
Toegankelijk maken van onderzoeksgegevens voor professionele markt
HetMarketingmeisje heeft voor het Nibud het naslagwerk Budgethandboek 2013 gerealiseerd, met als doel om alle onderzoeksgegevens beter toegankelijk te maken voor gebruikers. In dit project hebben we tevens gezorgd dat er een blauwdruk is gemaakt voor een generiek opmaaksjabloon waarin de auteurs/ onderzoekers hun kopij kunnen schrijven, zodat alle professionele uitgaven een eenduidige en herkenbare look & feel hebben in lijn met de corporate identity.
Herpositionering van een digitale leermethode naar een blended leerconcept
Voor een educatieve uitgeverij hebben we een complex digitale leermethode in korte tijd vereenvoudigd naar een multimediaal blended leerconcept.
Aanvalstrategie voor marktleiderschap in concurrerende markt
Voor een educatieve uitgeverij hebben we een strategie ontwikkeld om binnen een aantal jaren de stap te maken van volger naar marktleider.
Training en coaching
Coach innovatieproces Uitgeverij van de Toekomst (2012/2013), Workshop “Social media, boekmarketing en auteurs” voor deelnemers van Uitgeverij van de Toekomst (januari 2013), diverse coachingstrajecten voor auteurs en productmanagers van uitgeverijen en kennisinstellingen.